Home HMR 141 De belangenbehartiger die breder kijkt: een andere benadering van ‘agency’-theorie

Gerelateerde artikelen

Geen artikelen gevonden

Van dezelfde auteur(s)

Geen artikelen gevonden

Leiderschap

De belangenbehartiger die breder kijkt: een andere benadering van ‘agency’-theorie

25 april 2012

In 1944 nationaliseerde de Franse staat autofabrikant Renault en verwachtte dat het bedrijf jaarlijks de staatskas zou spekken. De nieuwe topman van het concern stelde echter andere prioriteiten dan zijn opdrachtgever: hij wilde Renault opbouwen en schroomde niet om de af te dragen winst zo klein mogelijk te houden. Deze welkome variant van het klassieke ‘agency’-probleem biedt wellicht handvatten voor beter bestuur in het bedrijfsleven.

Schrijf je in voor de HMR nieuwsbrief!

Ontvang direct de nieuwste artikelen

Krijg toegang tot
1000+
artikelen

De meest recente vakartikelen en klassiekers van topauteurs

Verdiep en verbreed je inzicht in het vak van management.